شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

گروه ورزشی: نبرد آرسنال مقابل منچستریونایتد در ورزشگاه امارات شاید برای ونگر به معنی لحظه واقعیت باشد.

تابستان امسال سرمربی فرانسوی آرسنال برخلاف همتایانش در تیم‌های رقیب به بازار نقل و انتقالات اقبال نکرد و ترجیح داد با بازیکنان جوانش روانه ماراتن لیگ‌برتر شود. او بر این باور بود که تفنگداران جوان پس از فراز و نشیب‌های فصل گذشته به سطحی از پختگی رسیده‌اند که می‌توانند در مسیر قهرمانی با تیم‌های پرستاره چلسی، منچستریونایتد و لیورپول رقابت کنند ولی با گذشت 11 هفته، آرسنال با 3 شکست مقابل فولام و تیم‌های تازه‌وارد هال‌سیتی و استوک در رده چهارم ایستاده و شکست در بازی امروز، این تیم را از مربع مدعیان خارج می‌کند. این در حالی است که آرسنال تا امروز با هیچ‌کدام از مدعیان روبه‌رو نشده و این اولین آزمون جدی این تیم به شمار می‌رود.

تساوی 4 بر 4 مقابل تاتنهام در سناریویی باورنکردنی، شکست 2 بر یک مقابل استوک‌سیتی و تساوی بدون گل چهارشنبه‌شب مقابل فنرباغچه در ورزشگاه امارات، کارنامه ضعیفی برای آرسنال پیش از رویارویی با مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شود اما نگرانی اصلی ونگر نه نتایج ضعیف بلکه فهرست طولانی مصدومان است. آدبایور و فان‌پرسی، دو مهاجم اصلی تیم به ترتیب به دلیل مصدومیت و اخراج در بازی با استوک سه هفته غایب هستند و تئو والکات دیگر مهاجم تیم هم به دلیل مصدومیت کتف ممکن است به این بازی نرسد. در خط دفاع هم حضور گالاس و سیلوستر که در بازی مقابل فنرباغچه دچار شکستگی بینی شد نامعلوم است. ونگر درباره وضعیت مصدومیت این بازیکن گفت: «بینی میکائیل شکسته و صورت او هم زخمی شده است.

قاعدتا او باید آماده بازی شود، ولی روز آخر درباره او تصمیم می‌گیریم. احساس می‌کنم که او بتواند بازی کند. وضعیت والکات و گالاس هم 50-50 است. استفاده از سانیا در بازی مقابل فنرباغچه ریسک بود، ولی فکر می‌کنم برای شنبه آماده شود.» ونگر با وجود مشکلات تیمش نسبت به این بازی ناامید نیست: «مقابل استوک شکست خوردیم، ولی تنها 6 امتیاز با صدرنشین فاصله داریم. ابتدای نوامبر هستیم و کیفیت کافی برای بازگشت داریم. همیشه بازی مقابل یونایتد فوق‌العاده بوده و بازی شنبه هم از این قاعده مستثنی نیست ولی آنها هم مقابل سلتیک به تساوی رسیدند.»

بنتنر، تنها مهاجم آرسنال

در غیاب مهاجمان اصلی آرسنال، بار خط حمله این تیم بر دوش نیکلاس بنتنر خواهد بود؛ مهاجم 20 ساله دانمارکی که تنها 11 بار در لیگ‌برتر در ترکیب اصلی بوده، امروز فرصت دارد توانایی‌هایش را نشان بدهد. بنتنر می‌گوید:‌«شاید این بزرگترین بازی من با پیراهن آرسنال باشد. همه بازی‌های ما مقابل یونایتد  مهم است چراکه ما دو تیم خوب هستیم. من فکر نمی‌کنم که آنها شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشند. هر دو تیم به دنبال پیروزی هستند. با بازیکنانی که داریم، باور داریم می‌توانیم هر تیمی را شکست بدهیم.»

سبک بازی بنتنر جدا از بازیکنانی است که ونگر می‌پسندد و در مقایسه با سایر بازیکنان آرسنال که در بازی شناور تبحر دارند، او نسبتا کند و ساکن بازی می‌کند. با این وجود ونگر تابستان امسال گفت که به بنتنر اعتماد دارد و او در حال تبدیل شدن به بازیکنی است که او می‌خواهد. کولوتوره، کاپیتان دوم آرسنال هم نسبت به عملکرد بنتنر خوشبین است: «زمان آن رسیده که او وارد عمل شود. مهم نیست مقابل چه تیمی بازی می‌کنید، باید از فرصت استفاده کنید. بنتنر عملکرد خیلی خوبی داشته است. اگر روز شنبه هم به او فرصت داده شود از آن استفاده می‌کند.» کارلوس ولا، مهاجم 19 ساله مکزیکی که در لیگ‌برتر هرگز در ترکیب اصلی آرسنال نبوده، ممکن است زوج بنتنر در خط حمله باشد.

توره به این بازی به عنوان فرصتی برای جبران شکست‌های قبلی و بازگشت به جمع مدعیان نگاه می‌کند: «پیروزی فوق‌العاده خواهد بود و نشان می‌دهد که ما دنبال قهرمانی هستیم. می‌دانیم که لیگ ‌برتر بسیار طولانی است و هنوز وارد نیمه‌دوم آن نشده‌ایم. ولی باید اهمیت این بازی را بدانیم و به منچستریونایتد و سایر مدعیان نشان بدهیم که قهرمانی می‌خواهیم.

در حال حاضر چهارم هستیم و 6 امتیاز با صدر جدول فاصله داریم ولی باید بازی به بازی حرکت کنیم.»منچستریونایتد در حال حاضر با یک امتیاز بیشتر و یک بازی کمتر از آرسنال در رده سوم است. پس از شروع نه‌چندان خوب، یونایتد به تدریج به جمع مدعیان نزدیک می‌شود.نقطه قوت این تیم در حال حاضر بخش تهاجمی است که پس از پیوستن برباتوف و بازگشت رونالدو از مصدومیت، بسیار موثر و خطرناک شده است. زوج رونی و برباتوف
 به قدری هماهنگ است که فرگوسن، کارلوس توز را نیمکت‌نشین کرده و رونالدو هم با 6 گل زده، بار دیگر مدعی عنوان آقای گلی است.

کد خبر 67722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز